Subscribe free to our newsletters via your
. 24/7 Space News .


Subscribe free to our newsletters via your




















China Opens Satellite Televiosn Market To Murdoch's News Corp

NewsCorp chairman Rupert Murdoch speaks via videolink from New York May 15, 2001. Photo by Peter Parks - COpyright AFP 2001
Beijing (AFP) Oct 19, 2001
China has granted permission for a channel owned by News Corporation to broadcast directly to Chinese television audiences, the company's subsidiary STAR Group Limited announced Friday.

Phoenix Chinese Channel -- a Chinese-language channel delivered by STAR, a wholly-owned subsidiary of media mogul Rupert Mordoch's News Corp -- will be able to broadcast into the Pearl River Delta region of southern Guangdong province, STAR said in a statement.

"As a major shareholder of Phoenix, STAR is very pleased about this development. We see it as yet another milestone for Phoenix," said James Murdoch, chairman and CEO of STAR.

Murdoch also confirmed STAR was in discussions with the State Administration of Radio, Film and Television and China International Television Corporation for a new channel to broadcast directly into Guangdong province.

An agreement is expected to be reached soon, the statement said.

Administration officials could not be reached for comment.

China last month said it was considering allowing News Corporation and AOL Time Warner access to cable viewers in a restricted area of Guangdong, which would amount to an unprecedented opening of the communist nation's tightly-controlled media market.

But a deal would depend on whether the firms would distribute a Chinese government-run channel, CCTV-9, in the United States, a broadcasting authority spokeswoman had said.

She hinted then that the companies would not be allowed to broadcast news and would be restricted to entertainment and cultural programs.

STAR's statement Friday did not provide further details.

International broadcasters have fought for years to gain access to the Chinese market of 1.3 billion people but have so far been banned from direct broadcast into China, apart from in upscale tourists hotels or residential compounds for foreigners.

Regular apartment buildings are restricted from setting up satellite dishes to receive the broadcasts.

News Corporation's subsidiary, STAR -- which includes the mostly movie and music program providers Phoenix Chinese Channel and Channel V -- is already allowed limited access in China, but must rely on satellite broadcasts.

Related Links
SpaceDaily
Search SpaceDaily
Subscribe To SpaceDaily Express

BSkyB Completes Analogue Switch-Off Ahead of Target
London - Sept. 26, 2001
British Sky Broadcasting has announced the cessation of its analogue Direct-To-Home (DTH) satellite subscription service when after 12 years of service the final three Sky channels carried on the analogue service, Sky Premier, Sky One and Sky Sports 2, will be switched off at 00:01 on September 28, 2001. The leases on the associated transponders have been terminated.


Thanks for being here;
We need your help. The SpaceDaily news network continues to grow but revenues have never been harder to maintain.

With the rise of Ad Blockers, and Facebook - our traditional revenue sources via quality network advertising continues to decline. And unlike so many other news sites, we don't have a paywall - with those annoying usernames and passwords.

Our news coverage takes time and effort to publish 365 days a year.

If you find our news sites informative and useful then please consider becoming a regular supporter or for now make a one off contribution.

SpaceDaily Contributor
$5 Billed Once


credit card or paypal
SpaceDaily Monthly Supporter
$5 Billed Monthly


paypal only






Memory Foam Mattress Review
Newsletters :: SpaceDaily :: SpaceWar :: TerraDaily :: Energy Daily
XML Feeds :: Space News :: Earth News :: War News :: Solar Energy News








The content herein, unless otherwise known to be public domain, are Copyright 1995-2016 - Space Media Network. All websites are published in Australia and are solely subject to Australian law and governed by Fair Use principals for news reporting and research purposes. AFP, UPI and IANS news wire stories are copyright Agence France-Presse, United Press International and Indo-Asia News Service. ESA news reports are copyright European Space Agency. All NASA sourced material is public domain. Additional copyrights may apply in whole or part to other bona fide parties. Advertising does not imply endorsement, agreement or approval of any opinions, statements or information provided by Space Media Network on any Web page published or hosted by Space Media Network. Privacy Statement All images and articles appearing on Space Media Network have been edited or digitally altered in some way. Any requests to remove copyright material will be acted upon in a timely and appropriate manner. Any attempt to extort money from Space Media Network will be ignored and reported to Australian Law Enforcement Agencies as a potential case of financial fraud involving the use of a telephonic carriage device or postal service.